Legjobb rendezői reklámfilmes produkciók

Rendezők, akik – bármily meglepő is – rendeznek. Ne, ne dőlj a kardodba rettentő felismerésedben, inkább gyere, és nézd meg, milyen elképesztő ötletességgel és szerzői hangvétellel képesek kedvenc rendezőink egy-egy marketingcélzatú reklámot véghezvinni.

Top 15 megbecsült filmrendező dirigálta reklám

 

15. David Lynch – Playstation

PS2-es rendezése talán ötletesebb, és nagyobb sikerrel viszi célba a a reklámokra jellemző hirtelen bevitt jobb horgost, én mégis ezt a rendező kézjegyeit pofátlan kaotizmussal és rémálomszerű tébollyal ötvöző reklámfilmet választottam.

14. Jonathan Glazer – Guinness

A Szexi dög és az újabban Scarlett Johannsson idomvillantását megéneklő kritikák célkeresztjében tetszelgő A felszín alatt rendezője menő ló-metaforával és masszív életérzésű szörfösökkel írta körül a Guinness-feeling szabadelvűségét. Vibráló képek és „az agyam eldobom” muzsika.

13.
Michael Mann – Nike Football: Leave Nothing

Michael Mann mindig is nyomasztó hangvételű, feszített tempójú alkotásairól volt híres, stílszerű hát, hogy ha csak három perc áll rendelkezésére, ő akkor is megcselekszi, mit megkövetel a haza.

12. Spike Jonze – Softbank

Brad Pittel a fedélzeten igazából egy Való Világ lakók által összeállított, az étkezési és italfogyasztási illemeket és kulturális javaink szellemi fogyasztását magában foglaló etikai kódexet is csont nélkül értékesíthetnénk, így csupán hab a tortán, hogy ehelyett rövid, ugyanakkor ötletes témával rukkolt elő a 90-es évek gördeszkás fenegyereke.

11. Terry Gilliam – Nike: The secret tournament

Kifejtősebb, hosszú esszé szagú megfejtés a kor uralkodó sztárjaival és a magát legalább ultraszavatos életművészként értelmező Eric Cantonával.

10. Michel Gondry – Smirnoff

Gondry nálam az Egy makulátlan elme örök ragyogása okán valószínűleg örökérvényű kedvenc marad, hát még ha ilyen kiváló egypercesekkel rukkol elő fölös szabadidejében.

9. Tony Scott – BMW

Tony Scott először a Top Gunnal, majd az Utolsó cserkésszel és Tiszta románccal szerzett örök élet meg egy nap vízumot az emlékezetes akciórendezők panteonjában. Ironikus, hogy utolsó említésre méltó dirigálása épp egy BMW-kisfilmnek is beillő reklámhoz köthető. James Brown, Clive Owen, Gary Oldman és a zsáner összes szarráhurcolt kliséje új párnahuzatban, igazán dögösen.

8. Wes Anderson – Stella Artois

Az időegység, melyben még vidáman tolerálható Wes karakteres stílusa. Érzékien megkomponált képek, szürrealista miliő, hangulatfestő zene.

7. Michael Bay – Victoria’s Secret

Akció, csöcsök, helikopter, robbanás, Lens flare, akció, csöcsök, helikopter, robbanás, Lens flare. Michael Bay teljes filmográfiája másfél ironikus, szimpatikus önreflexióba hajló percben.

6. David Fincher – Adidas: Mechanical Legs

A vonatkozó szakma egyébként az egyik legnagyszerűbb reklámnak tartja valaha, nálam „csak” a hatodik, de hát mind tudjuk, milyen melldagasztó pozíció egy-egy Slánicz Dániel ranglista hatodik pozíciójából rácsodálkozni a világ minden szépségére.

5. Darren Aronofsky – Yves Saint Laurent

A zene totál szétbasz. Lassítva minden, szexi nők, sármos, hódító francia félisten, divat, illat, csábítás, érzékiség. Vizuális érzelmi kivetülés minden egyes cseppje. Abszolút, de egy szót sem értek a végéből, franciául azonban még ez a megszeppent tudatlanság is bizserget.

4. Alejandro González Inárritu – Nike: Write the Future

Asszem ennél többet és jobban szólni három percben felemelkedésről, meghasonulásról, szakmai és magánéleti sikerről vagy éppen bukásról, a futball globális térnyeréséről, esetleg a modern technológia képletéről nem lehet.

3. Robert Rodriguez – Nike: The Black Mamba

Rodriguez a már korábbról is rá jellemző trash-utánérzéssel, egy marék, mit marék, raklapnyi klisével és önparódiával fűszerezte a Nike Kobe Bryanttal közös reklámját. Mickey Rourke, George Clooney és akit a büdzsé is megenged.

2. Guy Ritchie – Nike: Take It to the Next Level

Úgy tűnik, a sportszergyártóké a reklámszakma. Nem elég, hogy kiváló rendezőket kapnak meg egy-egy komolyabb befektetésű projektjükbe, még ahhoz is van képük, hogy virtuóz módon, nem kevés kreativitással és minőséggel töltsék meg kisfilmjeiket.

1. Spike Jonze – Adidas

Bármi, amit ezidáig az életetekben kerestetek, feleslegessé lett. Itt a válasz mindenre. Földünk túlszaporulatára, nem megújuló készleteink felélésére, a párhuzamos univerzumok elméletére, a Kis Vukra, mindenre. Spike Jonze: Adidas!

Végezetül csak annyit, hogy noha kiváló, és tényleg filmrendezők felügyelte fogyasztást megcélzó kisfilmekről van szó, halvány szaftos fingom sincs, hogy éppen mely terméknek vagy szolgáltatásnak a reklámját láttam. Mind egy érzést, egy lágy kameramozgást vagy egy szívbemarkoló ütemet adott el vizuális és auditív ingereket vágyó elmémnek, a fókuszproduktumról azonban vajmi kevés információt nyertem. Talán nem véletlen, hogy a látók rendeznek, a képzelt világ nélküli iparosok pedig reklámoznak. Bár kiváló nézni és érezni a fenn felsorolt film mindegyikét, a szakkönyvek reklámok céljaira és feladataira vonatkozó passzusát talán egyiknek sem sikerült megugrani.

Slánicz Dániel

9 thoughts on “Legjobb rendezői reklámfilmes produkciók

  1. kereszt

    http://www.youtube.com/watch?v=cbvdzQ7uVPc
    http://www.youtube.com/watch?v=ycCfjlmQLzQ
    http://www.youtube.com/watch?v=qiQj0o8BOYw
    http://www.youtube.com/watch?v=PDboaDrHGbA

    1. Kurvára elbasztad a sorrendet!
    2. Felének már akkor, mikor megjelent a konkurencia sokkal jobbat készített!
    3. Egy Svéd reklámot sem említesz, pedig jelenleg a legjobbak!
    4. A Guy Ritchie – Nike: Take It to the Next Level az nálam is 2-dik, de 1. Spike Jonze – Adidas-a meg sem közelíti Zlatant!
    5. Mi a fasznak sütőd el a Kis Vukot, rendre harmadjára sütőd el ez az olcsó poént. Elsőre is erőltetett volt!
    6. Kommunizmuskor Ceausescu-val találkoztál ha tvt akartál nézni, egy olyan agyhalott baromságaival amit nem szabadott megkérdőjelezni. XXI. század filmek.s9.hu ha akarok olvasni mit látok: … Dánielt bazdmeg, Dánielt… minden mennyiségbe! Szubjektíven a világ legnagyobb alkotásairól egy nonszensz kritikát vagy olykor ma kreál „forgatókönyvet„, viccnek is durva, vagy ép párhuzamos képregény illetve regény valamit disney figurák verekednek ok -nélkül… eszem faszom megáll!
    7. Zsemlét süt a pék!

  2. cukidani

    1. Bassza a szemem, ha valaki csúnyán beszél!
    2. Ezt nem értem
    3. Az király, csakhogy nem tudsz olvasni és értelmezni egy teljesen egyszerű szöveget, mely a híres FILMRENDEZŐK eddigi reklámjait tárgyalja.
    4. Zlatan egyelőre még csak futballista, nem kialakult, masszív háttérpályával bíró rendező.
    5. Elsőre is erőltetett volt, hogy leszaroztad az írásaimat, hát még sokadjára (mondjuk azért egy egészen kicsit nevettem 😉
    6. Ezt az én egyszerűségem most sem tudja feldolgozni :/
    7. A kis szűcs pedig sós húst

  3. kereszt

    1. Te agyhalott skizofrén én nem beszelek csúnyán, max írok! Olvasd vissza hogy a saját fantázia mentes eleve halva-született, decubituszra koptatott kis firkálmányod mennyi csúnya szavat tartalmaz!
    2. A Stella Artois reklámra a Bekc`s és a Heinek válaszul steampunk reklámja lekörözte, magyarul fingom sincs hogy mit keres a top 15-be, ja hogy híres rendezők reklámjait vetted górcső alá… Fredrik Bond ki a faszom bazdmeg!
    3. Andreas Nilsson, Fredrik Bond, Carl Erik Rinsch, Anders Bothén, Hans Andersson a linkelt reklámok rendezői nem FILMRENDEZŐK???!!! Te BETEG VAGY bazdmeg :))
    4. Zlatan centrikus reklám ami felhívja Svédország értékeire a figyelmet, és bevonultat egy olyan tájképet, látvány orgiát hogy a te szűk agyhalott, megbomlott elméd aki akkora balfaszságokat hord össze, nehezen tud felfogni. Maga a reklám Zlatan centrikus mint mondtam, tehát elmondom még egyszer, hogy Spike Jonze – Adidas-a kalapszart nem ér!
    5. Nemes egyszerűséggel azért szarozlak, mert szarvagy! Legalábbis azok az ökörségek amiket görcsösen kellő háttérmunka nélkül a zavarodott elméddel és mind az összes 18-20 éveddel kreálsz. Én ugyan ez a szintet megcsinálom WC erőlködés nélkül.

  4. cukidani

    Fú, ne haragudj, de egy árva szavadat sem értem. Olyan könyörtelenül bánsz gyönyörűséges nyelvünkkel, maga a mersz, hogy ilyen „gondolatokat” formálj meg nyelvi örökségünkből, szörnyűséges bűn. Sajnálom. A vita meg addig vita, amíg az érveiddel, nem pedig az indulataiddal próbálod meg alátámasztani mondandódat. Egy szubjektív írásról (egy kritika vagy összeállítás legfontosabb szabálya, hogy szubjektív legyen, különben az egész üres képmutatás. Nem is értem, hogy kifogásolhatod, hogy szubjektív. Persze, hogy az faszom, az én ízlésemet tükrözi, nem másét) pedig alaphangon óvodás dolog vitázni, így úgy, ahogy vagy, nem értelek. A botrányos helyesírásodtól kezdve, egészen hasztalan indulataidig. Bocs

  5. cukidani

    Idejössz, kulturáltan javasolsz bazdmeg még kiváló reklámokat, amiket megbecsült, ismétlem megbecsült Filmrendezők készítettek, mert ugye említem, hogy nem egyfilmes emberekről lesz itten szó, hanem befutott alkotókról. Akiket te javasoltál pedig még mindig nem azok (mondjuk egy svéd futballistához képest már ez is haladás). Szóval idejössz, kulturáltan javasolsz bazdmeg, amit én köszönettel veszek, és ennyi. Nem fröcsögsz bazdmeg, meg javítgatsz egy személyes kicseszett listába. Egyáltalán mi az, hogy elbasztam a sorrendet? Bízz bennem, hogy ez a sorrend nagyon is legjobb belátásom szerint formálódott. A te sorrended a tiéd, az utálattól bűzlő javaslataidat pedig tartsd meg magadnak. Fotelpatkányok – főleg ilyen hangnemben – ne szarjanak az én kiváló cikkeim alá.

  6. kereszt

    „Nem egy filmes emberekről lesz itten szó„ ellenben ezt a sejtburjánozott kellemetlen „cikket„ így kezdted: Rendezők, akik – bármily meglepő is – rendeznek. Ne, ne dőlj a kardodba rettentő felismerésedben, inkább gyere, és nézd meg, milyen elképesztő ötletességgel és szerzői hangvétellel képesek kedvenc rendezőink egy-egy marketingcélzatú reklámot véghezvinni.

    Carl Rinsch bármely szempont alapján beférne!
    Az a tény, hogy a Swéd mogul reklámok rendezőit ne ismered az nem az én hibám, eleve egy filmekkel foglalkozó blogszerű honlapon erőlködsz az internet hagyatékaként felhasznált szervereken digitális morzsákat elhintve próbálsz nevet kisajtolni magadnak és egy keszekusza gondolat menetű kellő értelmetlenséggel telis tele tűzdelt cikket publikálsz és fingod sincs mi hordasz össze azért az már komoly!

    „Egyáltalán mi az, hogy elbasztam a sorrendet?„ tétel mondatodnál egy kicsit nagyra nyílt pupillákkal fel sóhajtottam… Te kritizálsz (ironikus voltam) komoly filmrendezők kvintesszenciájukat és TE, mondom TE vagy fel háborodva hogy szerintem szarúl dolgoztál és nem fordítottál rá elég időt!

    „kulturáltan javasolsz bazdmeg„ második tétel mondat (punctul culminant): szerintem ez már olyan mértéke az ön iróniának ami példa értékű lehetne egy Móricz novellában is!

    „Fú, ne haragudj, de egy árva szavadat sem értem.„ Sajnos ez nem az én hibám. Az információt felfogtad, hisz reagáltál rá, én a csökkentett képességeidre gyanakszom!

    „A vita meg addig vita, amíg az érveiddel, nem pedig az indulataiddal próbálod meg alátámasztani mondandódat.„ Most ez komoly? 😀
    12 pontban indokoltam hogy miért szar az egész!
    ÉRVEKKEL!

    „A te sorrended a tiéd, az utálattól bűzlő javaslataidat pedig tartsd meg magadnak.„ Hát nem hazudtoltad meg magad, Danika! Te tényleg olyan hülye vagy hogy a te sorrended publikálod ahol más ép gondolatmenetű emberek olvasnak és te íród ezt… Ezt igen erre csak megint téged tudlak idézni:„Olyan könyörtelenül bánsz gyönyörűséges nyelvünkkel, maga a mersz, hogy ilyen “gondolatokat” formálj meg nyelvi örökségünkből, szörnyűséges bűn.„

    És ne feledjük, hogy kettőnk között ki az aki jelzőkkel tele aggatott, indulat szavakat használva magyarázza a vita fogalmát!

    És végül egyik kedvencem: ne szarjanak az én kiváló cikkeim alá. Hát itt konkrétan kendőzetlenül beszartam…! A röhögéstől 😀 Ezt komolyan gondoltad mert viccnek kicsit durva lenne!

  7. cukidani

    Carl Rinsch egyetlen gyalázatos rendezéssel milyen kritériumnak felel meg? Carl Rinsch hol megbecsült rendező az óriási közönség- és kritikai ellenérzéseket kiváltó 47 Roninnal? A többiben amúgy teljesen igazad van, hiszen én vagyok az, aki ömlesztve, írásjeleket nem ismerve beszélek tökéletes összevisszaságban, én vagyok az, aki intelligensnek tűnő látszatgondolatokkal próbálok a nálamnál sokkalta szellemesebb író szintjére emelkedni, én vagyok az, aki egyetlen publikált cikk nélkül mondok ítéletet mások munkájáról, én vagyok az, aki fotelből ítéli meg, hogy a cikkíró mennyit vagy mennyit nem dolgozott az adott tartalommal, én vagyok az, aki elkezd szubjektív ízlésekről objektív vitának látszó összecsapást kezdeményezni, és én vagyok az, akinek halvány lila fingja sincs az irónia fogalmáról.
    Te kritizálsz (ironikus voltam) komoly filmrendezők kvintesszenciájukat és TE, mondom TE vagy fel háborodva hogy szerintem szarúl dolgoztál és nem fordítottál rá elég időt!
    Egy olyan arctalan fórumozóval, akiben ha csak egy pillanatra is, de felmerül, hogy komolyan gondolja a fentebb olvasható mondatot, reménytelen bármit is kezdeni. Részemről lezártnak tekintem ezt az idézőjeles vitát, hiszen te onnan a nagy távolból nyilván képes vagy megítélni, hány éves vagyok, mennyi időt szántam a cikkre, és hogy kiknek a munkásságában vagyok otthon. Ez tökéletes példája a birtokolható emberi erények teljes hiányának. Minden logikát és észérvet nélkülöző erőlködésed ellenére díjazom töretlen lelkesedésed.

    30%

    Slánicz Dániel

  8. kereszt

    Giccs!

    A giccs egyszerű érzelmi, gondolati sablonokat, kliséket közvetítő termék, a konzumkultúra része, a közhelyesség, sztereotípiák halmozása, túlzások, szinesztézia (hatás többféle érzékre), az elvárásoknak való megfelelés eszközeivel hat. Jellemző rá az eredetiség és különösség hiánya.
    Mint egy Karácsonyfa, telis-tele pakolva giccses jelzőkkel, indulat szavakkal, intelligensnek látszó görcsös, mellé, -illetve körbemagyaráztok hada! Nem több és nem is kevesebb! Egyenesen szánalmas és kiábrándító, de megnevettet ahogyan és amiket írsz!
    Az általad felsorolt rendezők közül 4 -nek 2-nél több filmje nincs. Carl Rinsch pedig 1 filmet rendezett valóban, de producer illetve egyéb rövid filmekben már jártas. Jelenkorunk legsikeresebb reklámjait a Volvo illetve Absolut vodka szponzorálta. Ha nem nézel utána, hogy kik rendezték és miért is tartják a szakmabeliek a jelenkor követendő példájának nincs miért gőgösködj!
    -írásjelek: Hát ha csak ez zavar téged és nem olvasod vissza magad, hogy egy szövegkontextusban hányszor cáfolod meg magad… Szkizofrénnek tűnő, elmegzavarodott módjára keresel rajtam fogást. Dobálózol nagy szavakkal, pedig annyira szánalmas amit művelsz! 3 posztodra írtam kommentete:

    1. „Szuperhősök harca.„ Gandalf, Goku, Hulk, Harry Potter karakterek küzdenek meg egymással, egy mondatós harcokban. Majd az én kritikámra nekifogtál egy kicsit színesebb sztorit vázolni. (Abba is hagytad) -Örültem is neki hogy valaki ennyire nem tiszteli Stan Lee-t. A Marvelt vagy a DC-t az már pofátlanság!

    2. A Kis vuk – Ponyvaregény skála
    Hol is kezdjem?!… Avatar 4-es osztályzattal szerepel, míg a leggyengébb X-men 7-est kapott a te rendszeredben, Superman pedig az 5 helyen szerepel. Nagyon kivételes és egyben felsőbbrendű író vagy! Mert veszed azt a bátorságot, hogy („szellemesebb író szintjére emelkedni„) írónak nevezed magad. Felsőbb szintű írónak bazdmeg!

    3. Legjobb rendezői reklámfilmes produkciók

    E három gyöngyszem, melyhez vettem a drága időt az életemből és energiát pazaroltam rá! Vedd megtiszteltetésnek ha egyetlen egy kommentár is érkezik ezekhez az agyhalott, kretén-izmust megszégyenítő elmebajokhoz!

    Ezek posztók szerzői még veszi a bátorságot, egy giccses jelzőkkel, indulat szavakkal teletűzdelt kommentben, írónak nevezze magát, mi több magasabb szinten levő, már-már Muzsákat megszégyenítő magaslatokba emeli magát. Jön a ráadás, a legnagyobb baja hogy nem használom pontosan telefonról a vesszőket!

    Szánalmas mivoltod mi sem tükrözi jobban, hogy akár mennyire is fáj, én vagyok az egyetlen kommentelő, eme telibe elbaszott poszton!

    Csak a kitartásod miatt: 12% (Ebben benne van minden, a KIS VUK, Gandalf és Scooby -Doo harca, mi több az összes kritikád)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .